Nu känns det att det är sommar!

Idag har jag spenderat eftermiddagen på stranden med min kompis Sofia. Solat och badat i massor! Det ska bli sånt här fint väder hela veckan, så jag kommer antagligen att vara helt stekt efter den här veckan x) Om jag ska överleva så måste jag vara nära vatten hela tiden, annars kommer jag sakta men säkert att torka ut. Men jag ska inte klaga, det är härligt med värme och fint väder.

Nu känns det iallafall att det är sommar. Värmen har kommit, vattnet börjar bli varmt, det är grönt överallt och lovet har bara börjat! Åh vad jag älskar sommaren!

Just det! Måste berätta om en creepy händelse på stranden.
Jag och Sofia låg och solade och bredvid oss satt ett gäng på... 7 killar(?) i vår ålder och kanske lite äldre... tror jag. Hur som helst så tittade de åt vårt håll hela tiden och pratade med varandra. Till slut så frågade en av killarna hur gamla vi var och jag svarade "14". De fortsatte att prata med varandra, men jag och Sofia brydde oss inte utan gick till bryggan för att ta ett sista dopp innan vi skulle gå. Sedan när vi kom tillbaka frågade de om vi var 94:or eller 95:or och då svarade jag "95:or". Vi började packa ihop våra grejer och skulle precis börja gå när de bad oss att inte gå, att vi skulle stanna. De ville dessutom ha våra nummer och så hörde vi dem säga "Vi drar när dem går". Jag och Sofia förstod ingenting men vi fick väldigt bråttom därifrån. 

Vad ska man säga? Om jag hade känt dem så kanske det hade varit annorlunda, men nu gjorde jag inte det. Jag ger iallafall aldrig ut mitt nummer till så kallade främlingar, även om det är ofarliga killar i min ålder. (;


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
V.I.P ?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0