Vart är världen på väg?

Jag kom att tänka på en sak i och med att jag tillbringat så mycket tid på stranden. Många tjejer har väldiga komplex över sina kroppar när de vistas offentligt. Jag tycker det är fel att vi ska gå omkring och oroa oss över hur vi ser ut, vad andra ska tycka. Inte gör reklamerna med alla supersnygga och jättesmala modeller saken bättre, men det mesta är redigerat då man tar bort modellens alla "fel". Så ta på dig bikinin och gå ut på stranden, för det är ingen som bryr sig och tittar snett som man tror. Det är vi själva som skapar en alldeles fel bild. Man dömer inte en person efter dess kropps utseende, elr gör ni det? Nej, det tror jag faktiskt inte att ni gör.

När jag nu satt och funderade på det här så hittade jag dessutom ett inlägg, som var väldigt bra skrivet och jag håller definitivt med tjejen som skrev allt det här nedanför.

"Det finns inget stopp för mina känslor just nu. Har huvudvärk av tusentals tankar som flyger hit och dit.  Vi fokuserar bara på vad kändisarna har för kroppar. Visst är det roligt att gå ut och se bra ut, men ibland går det verkligen överstyr. "Sådär vill jag också se ut, så nu tänker jag strunta i att äta och svälta mig". Det är fel fel fel! Titta på Nicole Richie, hur smal hon var för ett tag sedan. Hon var inte frisk, men ändå fanns det folk som tyckte att det var snyggt. Vart är världen på väg?"

"Titta på alla de sidorna som har ätstörningar och viktnedgång som tema. "Så fort du har ätit någonting så ska du skära dig i armen som bestraffning". Jag har sett alldeles för många program som handlar om det och det är rent ut sagt hemskt och sjukt! Se på America Ferrara, jag menar, hur snygg är inte hon med sin kurviga kropp? Man kan vara snygg även fast man har lite hull på kroppen, men alla är snygga därför att alla har olika smak, så är det bara. Men de som besöker pro-ana sidorna blir fast, de äter koffeintabletter som är bra för ämnesomsättningen så att de slipper se några gram sätta sig på deras lår."

"Jag blir trött, ledsen och arg när jag ser unga flickor som förstör sina liv på grund av ett dumt ideal. Acceptera din kropp och den du är! Du är unik!"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
V.I.P ?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0